Close

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfervaring op onze website makkelijker te maken.
Meer informatie

VLAM
  • Contact
  • Pers
  • Links
  • nl
  • en
  • de
  • fr
Show menu
  • Home
  • Over ons
  • Feiten en cijfers
  • Bijdragen
  • Vacatures
  • Onze websites
  • Webwinkel
Previous Next

Biersector treedt toe tot VLAM

Vanaf 1 april 2018 treedt de biersector toe tot VLAM. Daarmee bevestigt hij zijn vertrouwen in VLAM als Vlaams kenniscentrum inzake marketing en communicatie. De biersector werkt sinds 2013 op contractuele basis samen met VLAM.

Sinds 2013 voert VLAM promotie voor de Belgische bieren met de slogan “Fier op ons bier”. De bekendste uiting van deze campagne is de TV-spot, waarin we buitenlandse café-uitbaters hun fierheid op onze Belgische bieren horen etaleren en we de oproep krijgen om zelf ook wat chauvinistischer te zijn op dat vlak. De campagne “Buitenlandse complimenten voor binnenlandse trots” heeft ook een krachtig online luik (www.fieroponsbier.be en www.fiersdenosbieres.be) en zet ook in op de organisatie en/of ondersteuning van events.

De coördinatie en uitwerking van de bierpromotie is in handen van VLAM. De krijtlijnen en strategie worden samen bepaald met de stuurgroep, waarin VLAM samen met marketeers van de brouwerijen en van de federatie Belgische Brouwers en de Belgian Family Brewers zetelt.

De biersector evalueerde de lopende samenwerking met VLAM positief en kiest ervoor een langdurige samenwerking met VLAM aan te gaan door de oprichting van een sectorgroep bier. Hierin zijn de Belgische Brouwers, de Belgian Family Brewers en Toerisme Vlaanderen vertegenwoordigd. Verder worden de horecafederaties (VL, BXL, W) en Febed (federatie van drankenhandelaars) ook betrokken bij de werking indien opportuun.

De promotie voor bieren van bij ons gebeurt steeds met respect voor het convenant inzake reclame en marketing van alcoholhoudende dranken. JEP staat in voor controle op de naleving van het convenant.

Tot slot: Dit jaar pakt VLAM uit met een nieuwe biercampagne. De slogan is “Buitengewone momenten vragen Buitengewoon bier ”.

Volg ons

  • Lekker van bij ons

    • fb
    • tw
    • pint
  • Groen van bij ons

    • fb
    • pint
  • Vlam

    • fb
    • tw

Beurzen & producten in beeld

© VLAM vzw | Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing | Toegankelijkheidsverklaring | Gebruiksvoorwaarden

×
Previous Next

Lekker van bij ons - inspiratie voor elk moment

Van simpel en puur tot echte smaakexplosies, met de producten van bij ons kan je alle kanten uit. Onze producten zijn bovendien altijd streng gecontroleerd, en van de beste kwaliteit. Het resultaat van veel liefde en vakmanschap. Je beperkt er trouwens meteen je voedselkilometers mee.

Laat je inspireren door de seizoenen, snuister door de kookfiches en ontdek onze heerlijke recepten.

Aardappelen, snel klaar

Aardappelen passen perfect in een moderne keuken. Snelle en creatieve aardappelreceptjes vind je op www.aardappel.be. Denk maar aan aardappelcupcakes, frittata of aardappelsalades. Ook de liefhebbers van de klassiekers kunnen er terecht voor bv. een heerlijke aardappelgratin of puree op z'n best.

Visit website

Vlaamse visserij kiest voor duurzame vangstmethoden

Onze Vlaamse vissers hebben oog voor duurzame visserijmethoden. Ze schakelen over naar vangstmethoden die minder brandstof verbruiken en die weinig impact hebben op het milieu. Door te kiezen voor een vis van het seizoen, combineer je bovendien vis van topkwaliteit, die buiten het paaiseizoen gevangen werd en voldoende beschikbaar is.

Laat je dus eens inspireren in onze viskalender!

 

Groen van bij ons

Groenvanbijons.be is de referentie voor de groenliefhebber. Een uitgebreide plantengids maakt je wegwijs in het brede assortiment bloemen en planten. Verder zijn er heel wat groentips en bieden de fotoalbums inspiratie voor wie zelf aan de slaag wil. Of heb je even wat hulp nodig in de tuin? In onze handige databank vind je zeker een geschikte tuinaannemer in je buurt.

Visit website

Kazen van bij ons, dan weet je dat 't goed is

De nieuwe VLAM-campagne voor Belgische kazen baadt in een sfeer van gezelligheid. We zien daarin tal van mensen die genieten van een blokje of sneetje kaas, alleen of in gezelschap. Vooral de kleine en grotere momenten waarop de Belg geniet van een stukje kaas komen aan bod, van een rolletje kaas in een kinderhand tot een gezellige kaasschotel onder vrienden.

Visit website

Witloof

De Belg is met een gemiddelde van 6,5 kg per jaar de grootste witloofconsument ter wereld. Maar witloof wordt wel in alle wereldkeukens gebruikt, in alle seizoenen en volgens heel diverse bereidingen.

Go to page

Er zit zoveel in een ei

Eieren zijn gemakkelijk en snel te bereiden en relatief lang houdbaar in de koelkast. Handig dus om ze altijd in huis te hebben. Je hoeft geen volleerde keukenpiet te zijn om er iets lekkers van te bakken. Een hartige omelet, een spiegelei, een frittata of als basisingrediënt voor pannenkoeken, gebak, sausen, soufflés… Met een ei kan je volop variëren en creatief zijn.

Visit website

Vlees van bij ons - Veilig, voedzaam, verantwoord

Vlees van bij ons is niet alleen lekker, het is ook voedzaam, veilig en verantwoord geproduceerd.

Wie vragen heeft over vlees van bij ons, kan terecht op www.vlees.be. Niet alleen vind je hier veel info over de diverse versnijdingen van rund-, kalfs- en varkensvlees en recepten, de website bundelt ook de actuele info over de voedingsaspecten van vlees, de controles en de inspanningen die de vleesketen levert om de druk op het milieu te verkleinen en het dierenwelzijn te waarborgen.

Visit website